本研究の目的は,教職志望学生の社会的能力を育成するための学習プログラム試案(Social and
Emotional Learning of 8 Abilities for Teachers (trial);以下,SEL-8T (trial) とする)を実施し,教師に求められる社会的能力と学習内容実践化への意識についての学習効果を検討することであった。教員を志望する大学院生に対して,全5 回の学習プログラムを実施したところ,教員に求められる社会的能力の向上は示されなかったが,学習内容実践化への意識向上が示された。
引用
福岡教育大学紀要 第四分冊 教職科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology
雑誌名
福岡教育大学紀要 第四分冊 教職科編 = Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology
巻
63
ページ
149 - 156
発行年
2014-02-10
ISSN
0286-3235
その他のタイトル
The effects of Social and Emotional Learning of 8 Abilities for Teachers (trial) on pre-service teacher’s social competences and awareness about the program implementation