ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
  3. 第40号

学習教科に関する自己の習得度評定と原因帰属

http://hdl.handle.net/10780/465
http://hdl.handle.net/10780/465
e1ac311d-27a7-4ce5-b652-38b07981bece
名前 / ファイル ライセンス アクション
koizumi_40_4.pdf koizumi_40_4.pdf (874.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-02-13
タイトル
タイトル 学習教科に関する自己の習得度評定と原因帰属
言語 ja
タイトル
タイトル ガクシュウ キョウカ ニ カンスル ジコ ノ シュウトクド ヒョウテイ ト ゲンイン キゾク
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Perceived attainment and causal attributions for success and failure in school subjects
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 小泉, 令三

× 小泉, 令三

WEKO 4517

ja 小泉, 令三

ja-Kana コイズミ, レイゾウ

en KOIZUMI, Reizo


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study was conducted to investigate the relation between perceived attainment and causal attributions for success and failure in eight school subjects. Subjects were 321 fifth-grade students. Main findings were that (a) attainment in eight school subjects was perceived by students in three clusters: Japanese, arithmetic social studies, science, and art; music and homemaking; athletics, (b) students with high perceived attainment attributed success to ability and those with low perceived attainment attributed failure to lack of ability, whereas effort attributions were not associated with perceived attainment in success nor in failure, (c) causal attributions were not explained in terms of the bipolar dimensions (e.g., the internal-external, stable-unstable dimensions). The importance of classroom-based research in the study of academic achievement as well as the peculiarity in effort concept in Japanese culture were disscussed.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology

巻 40, p. 261-267, 発行日 1991-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3235
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:35:34.046521
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3