WEKO3
アイテム
中学校入学時のオリエンテーション行事と, 新入生の適応に関する教師評定
http://hdl.handle.net/10780/460
http://hdl.handle.net/10780/46076e80f0f-fc15-4d22-819d-b7a93950f1da
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-02-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学校入学時のオリエンテーション行事と, 新入生の適応に関する教師評定 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | チュウガッコウ ニュウガクジ ノ オリエンテーション ギョウジ ト シンニュウセイ ノ テキオウ ニ カンスル キョウシ ヒョウテイ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Orientation programs for seventh graders in junior high schools and teachers' evaluation of the program's effects on students' adjustment | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
小泉, 令三
× 小泉, 令三 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A mailed questionnaire desighned to survey the current situation of orientation programs for seventh graders in junior high schools and teachers' evaluation of the programs in students' adjustment was returned from 188 junior high schools in Fukuoka prefecture. Results show that there are three major subgroups of 13 orientation programs: (1) those that are conducted in most schools and get teachers' high evaluation; (2) a group of programs that have high rate of enforcement but do not show very high evaluation by teachers; (3) the others. In addition to an outline of the orientation programs, details of unique and well-designed programs peculiar to some schools were obtained. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology 巻 46, p. 169-177, 発行日 1997-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3235 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |