WEKO3
アイテム
異文化交流授業におけるフィードバックの重要性について
http://hdl.handle.net/10780/1468
http://hdl.handle.net/10780/1468e12f8c54-9919-4504-9156-ad8e24b643cb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-04-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 異文化交流授業におけるフィードバックの重要性について | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | イブンカ コウリュウ ジュギョウ ニオケル フィードバック ノ ジュウヨウセイ ニツイテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Importance of Feedback in a Class Having Intercultural Interaction between Students from Different Cultures | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Feedback of discussions | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sharing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Intercultural literacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cultural acculturation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
中村, 俊哉
× 中村, 俊哉 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper confirms the importance of giving feedback and sharing what the students wrote in their communication paper after intercultural discussions. I used communication papers in the classes ‘Cross-Cultural Psychology and Encounters’ and ‘Cross-Cultural Psychology,’ one third of whose members are international students, for this purpose. I will illustrate some examples of feedback for the communication paper in which students were asked to address their thoughts and feelings after discussions related to the differences and conflicts between cultures. Not only feedback on the communication paper but also feedback to all of the class members is very important to encourage them to understand themselves meta-cognitively and to cultivate their intercultural literacy. |
|||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology 巻 62, p. 57-70, 発行日 2013-02-08 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3235 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |