ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
  3. 第64号

Teachers' Approach to Sharing Classroom Ground Rules Using Out of Class Contexts

http://hdl.handle.net/10780/1676
http://hdl.handle.net/10780/1676
f04b7834-5ad9-467d-884a-f71847b9a6ec
名前 / ファイル ライセンス アクション
4-09-Matsuo-2015.pdf 4-09-Matsuo-2015.pdf (957.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-08-28
タイトル
タイトル Teachers' Approach to Sharing Classroom Ground Rules Using Out of Class Contexts
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 ground rule
キーワード
主題Scheme Other
主題 classroom discourse
キーワード
主題Scheme Other
主題 homeroom activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 first graders
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 高垣, マユミ

× 高垣, マユミ

WEKO 4300

ja 高垣, マユミ

ja-Kana タカガキ, マユミ

en TAKAGAKI, Mayumi


Search repository
松尾, 剛

× 松尾, 剛

WEKO 3118

ja 松尾, 剛

ja-Kana マツオ, ゴウ

en MATSUO, Go


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Characteristics of teachers' approaches in sharing ground rules for discussion were examined from the perspective of relationships between the class and homeroom activity. First graders' interactions in a Japanese language arts class and homeroom activity were interrelated by coding and interpretive analysis. The results suggested that the teacher encouraged the children to use ideas and norms discussed in the recent homeroom activity as a framework to appropriate the ground rules for language arts class discourse. This approach was aimed at helping the children of the lower grades could lean the framework for reviewing the conversations conducted in the classes, as a part of the definite and empirical knowledge shared by the class.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology

巻 64, p. 99-106, 発行日 2015-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3235
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020376188
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:28:15.752269
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3