WEKO3
アイテム
幼児教育「健康」領域に関する専門的事項のスコープ(範囲)とシークエンス(配列)─科目「幼児と健康」(仮称)に関連する理論知の整理と再構築をめぐって─
http://hdl.handle.net/10780/2370
http://hdl.handle.net/10780/2370f1c723c1-d4bd-451d-bab7-4f74eec707b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児教育「健康」領域に関する専門的事項のスコープ(範囲)とシークエンス(配列)─科目「幼児と健康」(仮称)に関連する理論知の整理と再構築をめぐって─ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ヨウジ キョウイク 「ケンコウ」 リョウイキ ニ カンスル センモンテキ ジコウ ノ スコープ (ハンイ) ト シークエンス (ハイレツ) - カモク 「ヨウジ ト ケンコウ」 (カショウ) ニ カンスル リロンチ ノ セイリ ト サイコウチク オ メグッテ - | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Scope (content) and sequence (arrangement) of specialized subject matters concerned with the area on ‘health’ education for infants: With Reference to the organization and reconstruction of theory and knowledge | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員養成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育課程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 健康 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 領域に関する専門的事項 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
榊原, 浩晃
× 榊原, 浩晃 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present paper examines the content and structure of the undergraduate class, ‘Infants and Health’ concerning infant education and to create a syllabus for the 15 lesson class. At present, there are many theories concerning infant health. It is necessary to summarize and integrate these theories for teachers responsible for infant education, and reconstruct the theory contents. In the teachers training curriculum for infant education, specialized subjects related to ‘health’ invariably include information on health issues and exercise guidance, teachers’ role for infant play, healthy lifestyle, prevention of injury and safety, etc. To examine each content, it is necessary to collect and examine detailed data and evidence as background materials. The present paper concerns preparatory tasks to be performed prior to these examinations. First, the tasks to be performed are as follows. Proposals were made for structure that allow an overall overview of the course by hierarchically presenting (1) major ‘overall goals’(zentai-mokuhyou) set throughout the course, (2) content items, and a wide range of so-called general goals(ippan mokuhyou) to be categorized, and (3) the goals that students need to attain over the details of each content(totatsu-mokuhyou), and the establishment of arrangement of theory and practice to be learned in the course was attempted. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part IV, Education and psychology 巻 69, p. 221-237, 発行日 2020-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3235 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |