ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第60号

木刀による剣道基本技稽古法を応用した剣道の授業展開に関する研究(1)-戦術学習モデルの検討-

http://hdl.handle.net/10780/1064
http://hdl.handle.net/10780/1064
8f68fb3b-8d5c-4b29-8faf-bcc5d44980e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
非公開.pdf 非公開.pdf (35.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-05-24
タイトル
タイトル 木刀による剣道基本技稽古法を応用した剣道の授業展開に関する研究(1)-戦術学習モデルの検討-
言語 ja
タイトル
タイトル ボクトウ ニヨル ケンドウ キホン ワザ ケイコ ホウ オ オウヨウシタ ケンドウ ノ ジュギョウ テンカイ ニ カンスル ケンキュウ 1 センジュツ ガクシュウ モデル ノ ケントウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル An examination on an application of a learning model for kendo without armour incorporating training method for fundamental kendo techniques with a bokuto (1) - An examination of a tactical learning model of kendo-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 kendo
キーワード
主題Scheme Other
主題 tactics
キーワード
主題Scheme Other
主題 no armour
キーワード
主題Scheme Other
主題 physical education
キーワード
主題Scheme Other
主題 lower secondary schools
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 5110

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

en HONDA, Sotaro


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The revised Course of Study for Health and Physical Education at lower secondary schools
is introduced in April 2012. Budo (Japanese martial arts) is included as a compulsory area
within physical education at lower secondary schools in the revised Course of Study. This study
attempted to develop a tactical learning model for kendo in budo within physical education
where armour is not available by modifying bokuto-ni-yoru kendo kihon-waza keiko-ho.
What was emphasised in this process was to encourage students to learn 'waza' as
interpersonal skills and also to learn some etiquette and attitudes required in kendo in relation
to learning tactics to create opportunities to strike.
A new tactical learning model for kendo consists of eight tactical learning stages: 1. To
understand the interpersonal nature of kendo; 2. To learn tactics to create opportunities to strike
by making a contact with an opponent's bokuto; 3. To learn tactics for creating opportunities to
strike by striking; 4. To learn tactics to create opportunities without making a contact with an
opponent's bokuto; 5. To attempt to create ones original waza based on the previous learning
contents; 6. To learn tactics to create opportunities to strike in tsuba-zeriai; 7. To learn tactics
to lure an opponent to strike where one wishes him/her to; and 8. To attempt to create ones
original waza based on the previous learning contents.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics

号 60, p. 111-121, 発行日 2011-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:23:03.004768
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3