WEKO3
アイテム
木刀による剣道基本技稽古法を応用した剣道の授業展開に関する研究(2)-理解力と技術の高まりに着目して-
http://hdl.handle.net/10780/1065
http://hdl.handle.net/10780/10654a8111bf-ea2d-4c53-a281-885eb9071c63
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-05-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 木刀による剣道基本技稽古法を応用した剣道の授業展開に関する研究(2)-理解力と技術の高まりに着目して- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ボクトウ ニヨル ケンドウ キホン ワザ ケイコ ホウ オ オウヨウシタ ケンドウ ノ ジュギョウ テンカイ ニ カンスル ケンキュウ 2 リカイリョク ト ギジュツ ノ タカマリ ニ チャクモク シテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An examination on an application of a learning model for kendo without armour incorporating training method for fundamental kendo techniques with a bokuto (2) - With the focus on the development of understanding and basic techniques- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | kendo | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | physical education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a tactical learning model of kendo | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | understanding | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | skills | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
福西, 未波
× 福西, 未波× 本多, 壮太郎 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study attempted to examine a teaching model for tactical learning without the use of kendo armour which incorporates and combines of the training method for fundamental kendo techniques with a bokuto (created by the All Japan Kendo Federation) and "An examination of a tactical learning model of kendo without armour (Honda 2010)".. The participants in this study were forty one first year university students with no prior kendo experience. Lesson plan for ten fifty minute lessons were created and carried out. The goal of this teaching method is that participants would, within the interpersonal nature of kendo, be able to develop their understanding of kendo and basic techniques through learning the structure of waza (preparation, execution, and completion of techniques), and how to create opportunities to strike. In order to test the level of progression, two tests were carried out. The first was a skill test and the second was a paper test to check understanding. From the results of the test it was concluded that model was effective. |
|||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics 号 60, p. 123-132, 発行日 2011-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3243 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |