ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第62号

教職を志す生涯スポーツ受講生の授業観に関する研究-教育学的含みを持たせた力の育成について考える-

http://hdl.handle.net/10780/1491
http://hdl.handle.net/10780/1491
a10cdf85-6203-4edb-98f9-0da2b5161a89
名前 / ファイル ライセンス アクション
5012-Ikeda-Matsuzaki-2013.pdf 5012-Ikeda-Matsuzaki-2013.pdf (842.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-02
タイトル
タイトル 教職を志す生涯スポーツ受講生の授業観に関する研究-教育学的含みを持たせた力の育成について考える-
言語 ja
タイトル
タイトル キョウショク オ ココロザス ショウガイ スポーツ ジュコウセイ ノ ジュギョウカン ニカンスル ケンキュウ キョウイクガクテキ フクミ オ モタセタ チカラ ノ イクセイ ニツイテ カンガエル
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A study on the class observation of student who wants to be a teacher -Thoughts on training of the students’ academic strength-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lifelong sports
キーワード
主題Scheme Other
主題 Class observation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 教職
キーワード
主題Scheme Other
主題 生涯スポーツ
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業観
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育学
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 池田, 光功

× 池田, 光功

WEKO 5182

ja 池田, 光功

ja-Kana イケダ, テルヨシ

en IKEDA, Teruyoshi


Search repository
松㟢, 守利

× 松㟢, 守利

WEKO 6462

ja 松㟢, 守利

ja-Kana マツザキ, モリトシ

en MATSUZAKI, Moritoshi


Search repository
相原, 豊

× 相原, 豊

WEKO 5634

ja 相原, 豊

ja-Kana アイハラ, ユタカ

en AIHARA, Yutaka


Search repository
平田, 哲史

× 平田, 哲史

WEKO 5184

ja 平田, 哲史

ja-Kana ヒラタ, テツシ

en HIRATA, Tetsushi


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to subject class observation of student who wants to be a teacher and also to be discussed the students’ power of execution and educational material. At the class, disaster and emergency prevention were implemented for the relation to understand team play and team sports by teaching academic strength. The measurement of the study was to send out the multiple choice and written questionnaire. It was asked to answer what you have learnt in the class and what you may be used in the future. The answers were to learn team work, communication skill, enjoyment of exercise, building friendship, being healthy, focusing on fitness, sharing pleasure and happiness, challenging and working and helping together. Regards to usefulness, the top answers were communication skill, being healthy, focusing on fitness, enjoyment of exercise, building human relations, self reliance, observation skill, tolerance, ability to get things done and leadership. To pursuit and teach the class which gives pleasure and inspiration, is to provide the students to learn the enjoyment of exercise and build the friendship. I acknowledged that power of observation and tolerance is necessary to maximize the power in team exercise and also found oneself comparing others are different. The reason is that providing and supporting appropriate class measurement, students gain skill up by thinking themselves and taking an action. My future subject will be continued to study how the student who wants to be a teacher can enjoy learning.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics

号 62, p. 137-150, 発行日 2013-02-08
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:21:45.708254
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3