ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第62号

中学校体育におけるエキスパート・ティーチャーの職能構造に関する定性的研究(2)

http://hdl.handle.net/10780/1492
http://hdl.handle.net/10780/1492
7301b064-7127-401e-98ff-350f55fde750
名前 / ファイル ライセンス アクション
5013-Honda-Anii-2013.pdf 5013-Honda-Anii-2013.pdf (449.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-05-02
タイトル
タイトル 中学校体育におけるエキスパート・ティーチャーの職能構造に関する定性的研究(2)
言語 ja
タイトル
タイトル チュウガッコウ タイイク ニオケル エキスパート ティーチャー ノ ショクノウ コウゾウ ニカンスル テイセイテキ ケンキュウ 2
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Qualitative Study on the Components of Professional Competencies Possessed by "Expert Teachers" of Physical Education in Junior High Schools (2)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 Expert Teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 Qualitative Study
キーワード
主題Scheme Other
主題 Physical Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 5110

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

en HONDA, Sotaro


Search repository
兄井, 彰

× 兄井, 彰

WEKO 4920

ja 兄井, 彰

ja-Kana アニイ, アキラ

en ANII, Akira


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study attempted to interpret what kinds of thoughts junior high school PE teachers called "expert teachers" have about the way of PE lessons. Eight teachers were subjected to this study and they took part in semi-structured interviews which took one hour to one and half hours. They made comments on their thoughts about PE such as their teaching philosophies, how they try to develop students' skills and
motivation, how they deal with students who are not good at sports, what sorts of competences they think are necessary as PE teachers.
Their comments were divided into three categories; 1) their views on ideal PE lessons, 2) their PE teaching practices and 3) what PE teachers’ duties are.
A category of their PE teaching practices was also divided into four sub-categories; 1) how they develop their students' skills, 2) how they develop their students’ motivation, 3) how they interact with their students and 4) future tasks for teaching in PE. This study reports the results of analysis and examinations on 1), 2) and 3) of this category.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics

号 62, p. 151-162, 発行日 2013-02-08
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:21:42.595907
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3