WEKO3
アイテム
タスクゲームとドリルゲームを効果的に結びつけるバスケットボールの授業研究(1)
http://hdl.handle.net/10780/1665
http://hdl.handle.net/10780/1665c1d275f3-27e3-4386-8166-a91e730c5773
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-08-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | タスクゲームとドリルゲームを効果的に結びつけるバスケットボールの授業研究(1) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | タスクゲーム ト ドリルゲーム オ コウカテキ ニ ムスビツケル バスケットボール ノ ジュギョウ ケンキュウ (1) | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Basketball Lessons that Effectively Combine Task-games and Drill-games (1) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Basketball in PE | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Task-games | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drill-games | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Perceived Physical Competence | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
竹内, 奏太
× 竹内, 奏太× 長嶺, 健× 本多, 壮太郎× 佐々木, 大祐 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aimed to examine how students would be motivated by practising basketball lessons that planned to place a circular alternation of "task-games" and "drill-games" in a teaching unit. The subjects of the study were 115 students in three classes of the 2nd year at a junior high school. The methods taken were questionnaires of 1) perceived physical competence scale developed by Okazawa et al (2001) and 2) formative assessment scale developed by Takahashi et al (2003). The results of analysis of 1) indicated that the lessons provided were effective for the students who showed lower scores of physical competency at the beginning of the lessons to be motivated with higher feeling of satisfaction. The results of analysis of 2) showed relatively high degree of satisfaction in the categories of "learning attitude" and "co-operation." On the other hand, it became a future task of the this study that teaching and learning contents and approaches for the students with higher scores of perceived physical competence need to be revised in order to make them feel improvement in their skills. |
|||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics 号 64, p. 151-159, 発行日 2015-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3243 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40020376849 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |