ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第64号

タスクゲームとドリルゲームを効果的に結びつけるバスケットボールの授業研究(1)

http://hdl.handle.net/10780/1665
http://hdl.handle.net/10780/1665
c1d275f3-27e3-4386-8166-a91e730c5773
名前 / ファイル ライセンス アクション
5-13-Honda-2015.pdf 5-13-Honda-2015.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-08-27
タイトル
タイトル タスクゲームとドリルゲームを効果的に結びつけるバスケットボールの授業研究(1)
言語 ja
タイトル
タイトル タスクゲーム ト ドリルゲーム オ コウカテキ ニ ムスビツケル バスケットボール ノ ジュギョウ ケンキュウ (1)
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study on Basketball Lessons that Effectively Combine Task-games and Drill-games (1)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 Basketball in PE
キーワード
主題Scheme Other
主題 Task-games
キーワード
主題Scheme Other
主題 Drill-games
キーワード
主題Scheme Other
主題 Perceived Physical Competence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 竹内, 奏太

× 竹内, 奏太

WEKO 5709

ja 竹内, 奏太

ja-Kana タケウチ, ソウタ

en TAKEUCHI, Sota


Search repository
長嶺, 健

× 長嶺, 健

WEKO 5710

ja 長嶺, 健

ja-Kana ナガミネ, ケン

en NAGAMINE, Ken


Search repository
本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 5110

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

en HONDA, Sotaro


Search repository
佐々木, 大祐

× 佐々木, 大祐

WEKO 5908

ja 佐々木, 大祐

ja-Kana ササキ, ダイスケ

en SASAKI, Daisuke


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to examine how students would be motivated by practising basketball lessons that planned to place a circular alternation of "task-games" and "drill-games" in a teaching unit. The subjects
of the study were 115 students in three classes of the 2nd year at a junior high school. The methods taken were questionnaires of 1) perceived physical competence scale developed by Okazawa et al (2001) and 2) formative assessment scale developed by Takahashi et al (2003). The results of analysis of 1) indicated
that the lessons provided were effective for the students who showed lower scores of physical competency at the beginning of the lessons to be motivated with higher feeling of satisfaction. The results of analysis of
2) showed relatively high degree of satisfaction in the categories of "learning attitude" and "co-operation."
On the other hand, it became a future task of the this study that teaching and learning contents and approaches for the students with higher scores of perceived physical competence need to be revised in
order to make them feel improvement in their skills.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics

号 64, p. 151-159, 発行日 2015-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020376849
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:20:31.823933
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3