WEKO3
アイテム
予備的ルーブリックを活用した思考力・判断力の高まりに関する研究 - バスケットボールの授業実践を通して -
http://hdl.handle.net/10780/1799
http://hdl.handle.net/10780/17998a3443ea-ba22-4d51-a4ac-d0f6ac49dc40
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-03-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 予備的ルーブリックを活用した思考力・判断力の高まりに関する研究 - バスケットボールの授業実践を通して - | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ヨビテキ ルーブリック オ カツヨウ シタ シコウリョク ・ ハンダンリョク ノ タカマリ ニ カンスル ケンキュウ - バスケットボール ノ ジュギョウ ジッセン オ トオシテ - | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Development of Thinking and Judging Abilities with the Introduction of 'Preliminary Rubric' - through practices of basketball in physical education - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Preliminary Rubric | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Thinking Ability | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Basketball | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
松山, 知代
× 松山, 知代× 本多, 壮太郎× 佐々木, 大祐 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aimed to examine how introduction of 'preliminary rubric' which consisted on learners' predictable setback and plans for improvement would have an impact on developing students' thinking ability in basketball lessons at a junior high school. 13 lessons were planned for three classes of second year students (age: 14-15) (n=120) and teachings based on the preliminary rubric was conducted during the 7th and 11th lessons. Analysis of contents of their writings on offensive methods on learning prints provided and numbers of passes that the students attempted in games were used to examine the effectiveness of the rubric. The results indicated that the students became able to write offensive methods more concretely and in details after the introduction of the rubric. The numbers of passes they attempted during games in the 12th lesson increased compared with those in the 7th lesson. These results suggest that it could be possible to say that introduction of preliminary rubric could help teachers make effective intervention and evaluation according to achievement levels of learners. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編 Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part V, Art, health and physical education and home economics 号 65, p. 107-114, 発行日 2016-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3243 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |