ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第65号

4 スタンス理論を活用した剣道指導の有効性に関する研究 - 正面打撃時間に着目して -

http://hdl.handle.net/10780/1800
http://hdl.handle.net/10780/1800
bcf8b63c-895c-4889-8566-72f91a0541ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
5-11-Honda-2016.pdf 5-11-Honda-2016.pdf (767.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-15
タイトル
タイトル 4 スタンス理論を活用した剣道指導の有効性に関する研究 - 正面打撃時間に着目して -
言語 ja
タイトル
タイトル 4 スタンス リロン オ カツヨウシタ ケンドウ シドウ ノ ユウコウセイ ニ カンスル ケンキュウ - ショウメン ダゲキ ジカン ニ チャクモク シテ -
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study on the Effectiveness of Kendo Teaching that Applies 4 Stance Theory - with Focus on the Striking Time -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kendo
キーワード
主題Scheme Other
主題 4 Stance Theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 Striking Time
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 立野, 龍太朗

× 立野, 龍太朗

WEKO 6044

ja 立野, 龍太朗

ja-Kana タテノ, リュウタロウ

en TATENO, Ryutaro


Search repository
本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 5110

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

en HONDA, Sotaro


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 '4 Stance Theory' is the latest theory that categorizes characteristics of body movement into four types. The purpose of this study was to examine the effectiveness of kendo teaching that applies 4 stance theory, with focus on changes in the striking time.
 The subjects of the study were 31 students (23 males and 11 females) who belonged to a university Kendo club. They were divided into 4 groups (A1, A2, B1 and B2) by type checking followed by measuring their striking times as pre-test. Each group was then given some instructions such as how to hold middle-guard position and how and with what image they move their bodies for striking, according to characteristics of their own types. Post-test was then conducted to compare their striking times with those of the pre-test.
 The results indicated that the average times of their striking actions were significantly shorten in all groups, irrespective of the differences in their types, the contents of instructions given, gender and levels. Thus it was suggested that teaching that applies 4 Stance Theory to Kendo could be a useful method to shorten practitioners’ striking time.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part V, Art, health and physical education and home economics

号 65, p. 115-121, 発行日 2016-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:20:07.420249
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3