ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第六分冊, 教職実践研究編
  3. 第69号

テキストマイニングによる技術科教員養成における電気領域の修得基準に対する充足度に関する研究

http://hdl.handle.net/10780/2365
http://hdl.handle.net/10780/2365
9807ceb3-fa35-41a2-a2dd-675a4d380f97
名前 / ファイル ライセンス アクション
6-05-石橋 6-05-石橋 直.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-16
タイトル
タイトル テキストマイニングによる技術科教員養成における電気領域の修得基準に対する充足度に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル テキスト マイニング ニ ヨル ギジュツカ キョウイン ヨウセイ ニ オケル デンキ リョウイキ ノ シュトク キジュン ニ タイスル ジュウソクド ニ カンスル ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study on the Containing Degree of the Learning Standards for the Electric Area in the Technology Teacher Training Course using Text Mining Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning standards for technology teacher training course
キーワード
主題Scheme Other
主題 Electric area of technology education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Text mining method
キーワード
主題Scheme Other
主題 Syllabus
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher recruitment examination
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 石橋, 直

× 石橋, 直

WEKO 3078

ja 石橋, 直

ja-Kana イシバシ, タダシ

en ISHIBASHI, Tadashi


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to study sufficiency rate by comparing the learning standards and syllabus of the electric areas at teacher training university and faculty by using text mining method. The target was electric and electronics curriculum including practical training necessary for acquiring a teacher’s license of a junior high school. In addition, the contents of syllabus were compared with the contents of the teacher recruitment examination. As a result, the following three points were admitted. 1) The sufficiency rate was 10.4 items on average in 31 items among the learning standards, so it can’t satisfy the learning standards by only one required subject. 2) The tendency is classified into “Making”, “Electrical circuit measurement” and “Electronic circuit measurement”. 3) The question texts of the teacher recruitment examination contain 96.8% items of the learning standards.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第六分冊, 教育実践研究編
Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part VI, Research for teaching practice

号 69, p. 29-36, 発行日 2020-03-10
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:16:58.785105
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3