WEKO3
アイテム
テキストマイニングによる技術科教員養成における電気領域の修得基準に対する充足度に関する研究
http://hdl.handle.net/10780/2365
http://hdl.handle.net/10780/23659807ceb3-fa35-41a2-a2dd-675a4d380f97
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | テキストマイニングによる技術科教員養成における電気領域の修得基準に対する充足度に関する研究 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | テキスト マイニング ニ ヨル ギジュツカ キョウイン ヨウセイ ニ オケル デンキ リョウイキ ノ シュトク キジュン ニ タイスル ジュウソクド ニ カンスル ケンキュウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Containing Degree of the Learning Standards for the Electric Area in the Technology Teacher Training Course using Text Mining Method | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning standards for technology teacher training course | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Electric area of technology education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Text mining method | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Syllabus | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teacher recruitment examination | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
石橋, 直
× 石橋, 直 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this research is to study sufficiency rate by comparing the learning standards and syllabus of the electric areas at teacher training university and faculty by using text mining method. The target was electric and electronics curriculum including practical training necessary for acquiring a teacher’s license of a junior high school. In addition, the contents of syllabus were compared with the contents of the teacher recruitment examination. As a result, the following three points were admitted. 1) The sufficiency rate was 10.4 items on average in 31 items among the learning standards, so it can’t satisfy the learning standards by only one required subject. 2) The tendency is classified into “Making”, “Electrical circuit measurement” and “Electronic circuit measurement”. 3) The question texts of the teacher recruitment examination contain 96.8% items of the learning standards. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第六分冊, 教育実践研究編 Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part VI, Research for teaching practice 号 69, p. 29-36, 発行日 2020-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 |