ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第六分冊, 教職実践研究編
  3. 第74号

体育科の3 資質・能力をバランスよく育むための反転授業の在り方に関する一考察 : 小学校第6 学年ボール運動領域の学習を通して

http://hdl.handle.net/10780/0002001735
http://hdl.handle.net/10780/0002001735
8cf096ff-dc02-4d0b-8f37-cc1c47be3272
名前 / ファイル ライセンス アクション
74-6 74-6 (4).pdf (3.7 MB)
Item type その他 / Others(1)
公開日 2025-04-16
タイトル
タイトル 体育科の3 資質・能力をバランスよく育むための反転授業の在り方に関する一考察 : 小学校第6 学年ボール運動領域の学習を通して
言語 ja
タイトル
タイトル タイイクカ ノ 3シシツ ノウリョク オ バランス ヨク ハグクム タメノ ハンテン ジュギョウ ノ アリカタ ニ カンスル イチコウサツ : ショウガッコウ ダイ6ガクネン ボール ウンドウ リョウイキ ノ ガクシュウ オ トオシテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A study on the ideal method of flipped classroom to develop three qualities and abilities in physical education in a balanced manner: through the study of ball sports in the sixth grade of elementary school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Creativity, flipped classroom, three qualities and abilities in a well-balanced manner
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 古賀, 晃

× 古賀, 晃

WEKO 10876

ja 古賀, 晃

ja-Kana コガ, アキラ

en KOGA, Akira

Search repository
本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 5110

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

en HONDA, Sotaro

Search repository
村川, 誠

× 村川, 誠

WEKO 11543

ja 村川, 誠

ja-Kana ムラカワ, マコト

en MURAKAWA, Makoto

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The physical education department at our school has established new qualities and competencies, including the three core qualities and competencies outlined in the current curriculum guidelines set by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology (for the designated period).
We developed a flipped classroom approach, focusing on “Creativity,” which combines knowledge and skills with the ability to think, reason, and express oneself, as one of the designated competencies.
By allowing students to acquire knowledge, think critically, and make decisions in advance through the flipped classroom model, they were able to engage more deeply in movement during lessons and achieve balanced development of the three core qualities and competencies
言語 en
bibliographic_information ja : 福岡教育大学紀要. 第六分冊, 教育実践研究編
en : Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part VI, Research for teaching practice

号 74, p. 21-28, 発行日 2025-03-10
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-16 05:56:25.575917
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3