WEKO3
アイテム
A Note on Grounding in Japanese Elementary School English Language Classrooms
http://hdl.handle.net/10780/00002454
http://hdl.handle.net/10780/00002454b139f8dc-5b2e-4240-aec9-72c369defa45
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Note on Grounding in Japanese Elementary School English Language Classrooms | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
中島, 亨
× 中島, 亨× ハイン, アンドリュー |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The concept of grounding (Clark and Schaefer, 1989), or the process by which people gain confidence in mutual understanding by providing each other with positive evidence of understanding, may prove to be an invaluable tool for English language teachers in Japanese elementary schools. This is because it may well help teachers more clearly understand certain curriculum goals, more easily grade student ability, and more readily tweak textbook interactions so that students are encouraged to show more positive evidence of understanding to one another. |
|||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第一分冊, 文科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part I, Language and literature 号 70, p. 27-38, 発行日 2021-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3219 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |