ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第71号

攻防に関する知識の構造化とその活用を図る 中学校第1 学年の剣道授業の評価分析

https://doi.org/10.34603/0000002437
https://doi.org/10.34603/0000002437
b207836f-bb62-4b08-981a-6d89e580650b
名前 / ファイル ライセンス アクション
08_5-1_本多壮太郎.pdf 08_5-1_本多壮太郎.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-31
タイトル
タイトル 攻防に関する知識の構造化とその活用を図る 中学校第1 学年の剣道授業の評価分析
言語 ja
タイトル
タイトル コウボウ ニ カンスル チシキ ノ コウゾウ ト ソノ カツヨウ オ ハカル チュウガッコウ ダイ1ガクネン ノ ケンドウ ジュギョウ ノ ヒョウカ ブンセキ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル The analysis and evaluation of junior high school kendo classes with first-year students that design structuring students’ knowledge and its application on attacking and defending
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 Physical Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Quantitative Text Analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Class evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Physical Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Quantitative Text Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Class evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34603/0000002437
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 5110

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

en HONDA, Sotaro


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study conducted the analysis and evaluation of PE kendo classes in a junior high school. In these classes, students were encouraged to structure the knowledge of common points in favour in each situation and apply them into their practices; how opportunities to attack are created by using nidan-nowaza,
and through what process a valid strike is achieved. The subjects were 89 junior high school firstyear students (age 12-13) who learned kendo for the first time in one unit of nine classes. In this unit, the students were first to learn basic striking actions and nidan-no-waza such as men-do and kote-men before
learning these common points mentioned above.
  The results of quantitative text analysis showed that the students kept the structured knowledge in their mind when participating in free practices and matches and also they could all apply what they had learnt to creating their own way of attacking. The results of questionnaire survey showed highly positive responses from them regardless of gender on a sense of accomplishment in free practices and matches as well as feeling enjoyment and working hard towards their own tasks in collaboration with others through the unit.
  Based on the results above, it can be said that the classes planned and practised in this study are effective for students who are beginners in kendo in the development of their knowledge for attacking while making them have sense of achievement, enjoy in learning and work hard in collaboration.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part V, Art, health and physical education and home economics

号 71, p. 77-88, 発行日 2022-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:57:38.441278
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3