WEKO3
アイテム
差別社会における自立支援 : Booker T. Washingtonの再評価
http://hdl.handle.net/10780/571
http://hdl.handle.net/10780/571ceef7554-9160-43ab-bd74-7d7382babd20
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-02-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 差別社会における自立支援 : Booker T. Washingtonの再評価 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サベツ シャカイ ニ オケル ジリツ シエン : Booker T. Washington ノ サイヒョウカ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Promoting self-help activities in the segregated society : re-examining 'Booker T. Washington' | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
西崎, 緑
× 西崎, 緑 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The philosophy and its applications of Booker T. Washington, have been described as 1) positive contributions to the African-American society through his enthusiastic active support of industrial education, and at the same time, causing 2) negative effects on the Civil Rights Movement by his failures to criticize the Jim Crow system. This study, however, colnclusively examines the general belief that his intentions were betrayed, conserving the racial relations and social systems of the Postbellum South. Washington clearly held complicated strategies to uplift the status of the blacks. In addition, Tuskegeean, his followers, succeeded in empowering the long-suffering Southern black farmers psychologically rather than economically. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第二分冊, 社会科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part II, Social sciences 巻 50, p. 69-92, 発行日 2001-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3227 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |