WEKO3
アイテム
青年期の自立にかかわる諸問題(3) : 大学生の成功回避動機と性役割認知
http://hdl.handle.net/10780/663
http://hdl.handle.net/10780/663e6b54f5e-9a54-4976-a831-87a268c6c427
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 青年期の自立にかかわる諸問題(3) : 大学生の成功回避動機と性役割認知 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | セイネンキ ノ ジリツ ニ カカワル ショモンダイ 3 : ダイガクセイ ノ セイコウ カイヒ ドウキ ト セイ ヤクワリ ニンチ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Psychological problems in relation to the independence of adolescence (3) : The relation between the motive to avoid success and sex-role concepts in college students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the motive to avoid success | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sex-role concept | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sex difference | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | androgyny | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | college student | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
永江, 誠司
× 永江, 誠司 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purposes of this study were to examine sex differences in the motive to avoid sucess and to investigate the relationship between the motive to avoid success and sex-role concepts in college students. The following results were found. The motive to avoid success was differed between female and male students. Male students were higher than female students in th emotive to avoid success scores. Female and male students higher in the motive to avoid success scale indicated the indeterminate sex-role (low femininity and low masculinity). Female students lower in the scale showed the androgynous sex-role (high femininity and high masculinity). Male students lower in the scale indicated the high masculine sex-role. These results were interpreted as supporting the hypothesis that the androgyny is positively related to the mental health. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology 巻 45, p. 299-307, 発行日 1996-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3235 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 |