WEKO3
アイテム
子どもの認知と脳のラテラリティの発達
http://hdl.handle.net/10780/660
http://hdl.handle.net/10780/660956f73e4-0524-4627-b4a3-00bcf7ff4697
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもの認知と脳のラテラリティの発達 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | コドモ ノ ニンチ ト ノウ ノ ラテラリティ ノ ハッタツ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of cognition and brain laterality in normal children | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | brain laterality | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cognition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | developmental invariance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | progressive lateralization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
永江, 誠司
× 永江, 誠司 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article discusses problems concerning cerebral asymmetry of cognition in normal children and youths: Does cerebral lateralization increase with age (progressive lateralization hypothesis), or does functional brain asymmetry remain constant through out the life span (developmental invariance hypothesis)? The findings from three experimental paradigms were reviewed, including (a) visual half-field presentation, (b) dichotic listening, and (C) dichhaptic presentation. The results from these three paradigms indicated that linguistic functions are specialized in the left hemisphere from an early stage of development and the specialization does not show developmental changes. Non-linguistic functions were localized in the right hemisphere although it was not clear compared with the left hemisphere. These results were interpreted as supporting the developmental invariance hypothesis. | |||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology 巻 48, p. 291-302, 発行日 1999-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3235 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |