ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
  3. 第60号

Young children's responses to repeated facial identifications: a comparison of one-day and one-month delayed tests

http://hdl.handle.net/10780/1025
http://hdl.handle.net/10780/1025
9a899361-e60b-4d70-a8af-52342f252666
名前 / ファイル ライセンス アクション
4006-Sugimura-2011.pdf 4006-Sugimura-2011.pdf (603.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-05-16
タイトル
タイトル Young children's responses to repeated facial identifications: a comparison of one-day and one-month delayed tests
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 young children
キーワード
主題Scheme Other
主題 eyewitness memory
キーワード
主題Scheme Other
主題 facial identification
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 杉村, 智子

× 杉村, 智子

WEKO 4280

ja 杉村, 智子

ja-Kana スギムラ, トモコ

en SUGIMURA, Tomoko


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study examined the effect of repeated interviews on the accuracy of facial
identifications by young children and how their responses to the identification tests changed from the first interview to the second interview. Participants watched a live picture-story show in kindergarten. They were given facial identification tests for the persons presented in the show
approximately one day and then approximately one month after seeing the event. Results showed that few children made correct identifications in both the one-day and one-month delayed tests,and a considerable number of children changed their responses across the two tests. In addition,
children were less likely to respond“I don't know”in the second test and gave contradictory responses for the two tests. These results were discussed from the perspective of the development of meta-Cognitive monitoring.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part IV, Education and psychology

巻 60, p. 53-62, 発行日 2011-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3235
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:30:27.833202
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3