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  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第46号

スポーツ消費者の苦情申立行動に関する基礎的研究 : 国民生活センターにおけるPIO-NET登録データの分析

http://hdl.handle.net/10780/590
http://hdl.handle.net/10780/590
97eda0e8-b2e4-4708-940c-fd0581566c3b
名前 / ファイル ライセンス アクション
nakanishi_46_5.pdf nakanishi_46_5.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-03
タイトル
タイトル スポーツ消費者の苦情申立行動に関する基礎的研究 : 国民生活センターにおけるPIO-NET登録データの分析
言語 ja
タイトル
タイトル スポーツ ショウヒシャ ノ クジョウ モウシタテ コウドウ ニ カンスル キソテキ ケンキュウ : コクミン セイカツ センター ニ オケル PIO-NET トウロク データ ノ ブンセキ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A fundamental study on the complaining behavior of sport consumer : analysis of complaints to a Japan Consumer Information Center
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japan Consumer Information Center
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 PIO-NET
キーワード
主題Scheme Other
主題 sport consumer
キーワード
主題Scheme Other
主題 complaining behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 public action
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 中西, 純司

× 中西, 純司

WEKO 4894

ja 中西, 純司

ja-Kana ナカニシ, ジュンジ

en NAKANISHI, Junji


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Many alternative patterns of action are available to dissatisfied sport consumers in a postpurchase of sport products and services that range from doing nothing at all to suing for 5 million yens in damages. However, there is good evidence to suggest that the number of complaints to a Japan Consumer Information Center (JCIC) are tendency to increase annually in sport industry, especially sport service business. Therefore, the complaining behavior derived from sport consumers' postdissatisfaction with sport services must be analyzed and examined in sport industry. The purpose of this study is to explore a little further into the public action of sport service consumers that complain to governmental agencies such as a JCIC and/or a Prefectural Consumer's Protection Center. The consumer complaint data about sport products and services inputted to the Practical Living Information On Line Network System (PIO-NET) by a JCIC are used to explain the phenomenon of sport service consumer's public action. Such secondary data were collected every sport products/services from PIO-NET system in a JCIC from 24th Jan. to 9th Feb. in 1995. The major findings indicated that consumer factors (subculture, gender status, generation, and occupation) and circumstantial/environmental factors (frequency of the buyer-seller interaction) influenced patterns of public action of dissatisfied sport service consumer. However, the effect of the degree of economic loss on patterns of public action was not clear. It needs further analysis of consumer complaint data.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part V, Art, health and physical education, and home economics

巻 46, p. 67-84, 発行日 1997-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版者
出版者 福岡教育大学
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