WEKO3
アイテム
家庭科教員養成教育のための大学授業における専門補助員による支援と成果
http://hdl.handle.net/10780/1067
http://hdl.handle.net/10780/10674ec02fba-7ea1-43ce-89da-afcb3079ca4d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-05-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 家庭科教員養成教育のための大学授業における専門補助員による支援と成果 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | カテイカ キョウイン ヨウセイ キョウイク ノ タメ ノ ダイガク ジュギョウ ニ オケル センモン ホジョイン ニヨル シエン ト セイカ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Results of the support in the home economics teacher training by placement of assistant specialists | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 家庭科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員養成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 専門補助員 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 成果 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | home economics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher training | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | university classes | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | assistant specialists | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | results | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
鈴木, 佐代
× 鈴木, 佐代× 沖田, 卓雄× 秋永, 優子× 阿曽沼, 樹× 甲斐, 純子× 貴志, 倫子× 長山, 芳子× 堀, 雅子× 高橋, 久美子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Assistant specialists were introduced into university classes, in order to develop home economics teachers who have practical skills and the ability to develop teaching materials for fostering "zest for living (IKIRUCHIKARA)" in pupil. This report shows the results obtained by the support of assistant specialists. In this study, the following three subjects were taken up : "Housing Studies", "Experiment and Practice of Food Science", and "Practice for Eating Habits." The study confirmed that the support provided students and professors with various results. For example, the support in individual tutoring in experiment and practice, the review and correction of reports submitted by students, and the preparation of teaching materials by students helped students study and understand the subjects in depth and firm up study contents. It may also be safe to state that the placement of assistant specialists contributed to the preparation of materials, such as those for university classes and orientation for Teaching Assistant, which may be utilized in classes in subsequent years. |
|||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編 Bulletin of Fukuoka University of Education. Part 5, Art, Health and Physical Education and Home Economics 号 60, p. 143-151, 発行日 2011-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3243 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |