WEKO3
アイテム
運動・スポーツの楽しみ方や関わり方を工夫・共有する資質・能力を高める学習デザインの検討:小学校第4 学年のアダプテッドスポーツを基にしたゲームづくりの実践を通して
http://hdl.handle.net/10780/0002000202
http://hdl.handle.net/10780/000200020223ffca65-5e64-4c34-ba6b-28557ba64e70
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 運動・スポーツの楽しみ方や関わり方を工夫・共有する資質・能力を高める学習デザインの検討:小学校第4 学年のアダプテッドスポーツを基にしたゲームづくりの実践を通して | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ウンドウ スポーツ ノ タノシミカタ ヤ カカワリカタ オ クフウ キョウユウ スル シシツ ノウリョク オ タカメル ガクシュウ デザイン ノ ケントウ : ショウガッコウ ダイ4ガクネン ノ アダプテッド スポーツ オ モト ニ シタ ゲーム ズクリ ノ ジッセン オ トオシテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An examination of learning designs that enhance the qualities and abilities to devise and share ways to enjoy and get involved in exercise and sports: Through the practices of creating games based on adapted sports in the fourth grade of elementary school | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adapted sports, creating games, equality and equity | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
古賀, 晃
× 古賀, 晃× 本多, 壮太郎 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study attempted to examine learning designs that enhance the qualities and abilities to devise and share ways of enjoy and get involved in exercise and sports through classes that incorporate game creation based on adapted sports. The subjects for this study were 37 students in the fourth grade of F elementary school. In order to enhance the above qualities and abilities, a cycle of ‘knowing’, ‘thinking’ and ‘practicing’ was planned and implemented twice in a unit of nine classes. The results of observational analysis using data from class recordings and the analysis of their descriptive data suggested that the planned and practiced classes that engaged them in exercising, playing and creating games with diverse others in the above cycle would help them become able to devise their own rules and equipment for exercise and sports and also change to shift their aware |
|||||
書誌情報 |
福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編 Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part V, Art, health and physical education, home economics, and technics 号 73, p. 83-93, 発行日 2024-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3243 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 Article |