ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
  3. 第70号

授業科目「幼児の健康(仮称)」への心身の発育・発達理論(学説) の援用と内容解説のための方法的視座  ─健康領域に係る乳幼児の身体・動作・感覚・精神(心情)・思考をめぐって─

http://hdl.handle.net/10780/00002494
http://hdl.handle.net/10780/00002494
389dbb51-8a07-4c9d-a6e2-ba9d8a1ffeac
名前 / ファイル ライセンス アクション
26_4-20_榊原浩晃.pdf 26_4-20_榊原浩晃.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-31
タイトル
タイトル 授業科目「幼児の健康(仮称)」への心身の発育・発達理論(学説) の援用と内容解説のための方法的視座  ─健康領域に係る乳幼児の身体・動作・感覚・精神(心情)・思考をめぐって─
言語 ja
タイトル
タイトル ジュギョウ カモク ヨウジ ノ ケンコウ ( カショウ ) エノ シンシン ノ ハツイク ・ ハッタツ リロン ( ガクセツ ) ノ サイヨウ ト ナイヨウ カイセツ ノ タメ ノ ホウホウテキ シザ ─ ケンコウ リョウイキ ニ カカル ニュウヨウジ ノ シンタイ ・ ドウサ ・ カンカク ・ セイシン ( シンジョウ ) ・ シコウ オ メグッテ ─
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Commentary on Academic Theories of Mental and Physical Development Regarding a University ‘Infant Health’ Course and its Lesson Content: Teaching Method for the Health Domain Concerning Infants’ Bodies, Movements, Senses, Minds (Emotions), and Thinking.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 心身の発育・発達
キーワード
主題Scheme Other
主題 理論(学説)
キーワード
主題Scheme Other
主題 健康
キーワード
主題Scheme Other
主題 領域に関する専門的事項
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 early childhood education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mental and physical development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 academic theories
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 health
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 specialized subject matters concerned with the area
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 榊原, 浩晃

× 榊原, 浩晃

WEKO 4855

ja 榊原, 浩晃

ja-Kana サカキバラ, ヒロアキ

en SAKAKIBARA, Hiroaki


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article aims to comment on the use of academic theories of mental and physical development – particularly infants’ development of lifestyle habits and their mental and physical growth – for the university course ‘Infant Health’( a tentative name) in the health domain of infant education, by focussing on the actual practise of childcare. The learning content of the health domain constitutes the core of the training of nursery school teachers involved in infant education. It is closely connected to environment, expression, and language. The students’ theoretical knowledge will become practical knowledge that they can put to use more fully in the childcare setting as their understanding of childcare practise becomes intertwined with the theories acquired in the training institution, i.e. the university. Regarding the linkage between the domain content and the details of Infant Health, a lesson plan must be carefully scrutinised by considering the content and order in which each course detail is taught. This article discusses how to teach the theory and practise of mental and physical development with regard to the health domain, and how to make students aware of the theoretical background, individual content items, and the way in which the domain content is connected to the course’s details. This may require a method of demonstration and explanation. Thus, an attempt will be made from three angles: 1) the mechanism of infants’ body structure, function, and movements (exercise); 2) the formation of infants’ senses and lifestyle habits; and 3) the mechanism of the formation of infants’ emotions and their thinking.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part IV, Education and psychology

号 70, p. 275-288, 発行日 2021-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3235
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:01:42.110345
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3