WEKO3
アイテム
成功─不成功と情報開示が保護者の学校に対する態度に及ぼす影響
https://doi.org/10.34603/0000002570
https://doi.org/10.34603/00000025703482eeba-ac17-4d43-8d0c-9bcd8d9dc265
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 成功─不成功と情報開示が保護者の学校に対する態度に及ぼす影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | セイコウ ─ フセイコウ ト ジョウホウ カイジ ガ ホゴシャ ノ ガッコウ ニ タイスル タイド ニ オヨボス エイキョウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of success or unsuccess of school conduct and disclosure of information in school on parents’ perceptions of schools. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報開示 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 成功不成功 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保護者,学校に対する認知 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34603/0000002570 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
植村, 善太郎
× 植村, 善太郎 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Building trust between schools and parents is important as a basis for educational activities. In this study, 1600 parents (800 males and 800 females, mean age 45.13 years, SD=5.27) were surveyed. We explored how attitudes toward the school differed depending on the success-unsuccess of the school’s conduct and whether or not information was disclosed in two trouble situations within the school. The results revealed that successful response to troubles contributes to the formation of positive attitudes. Furthermore, in one of the two situations, the presence of information disclosure was shown to result in a more positive attitude toward the school. The conditions necessary for the development of relationships between schools and parents were discussed. |
|||||
書誌情報 |
ja : 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編 en : Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part IV, Education and psychology 号 72, p. 107-112, 発行日 2023-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-3235 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福岡教育大学 |