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  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政・技術科編
  3. 第43号

消費者苦情行動研究レビュー : スポーツ消費者研究への新たな視座

http://hdl.handle.net/10780/593
http://hdl.handle.net/10780/593
9b18adef-5683-4bcb-b585-d5a6175d4ab2
名前 / ファイル ライセンス アクション
nakanishi_43_5.pdf nakanishi_43_5.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-03
タイトル
タイトル 消費者苦情行動研究レビュー : スポーツ消費者研究への新たな視座
言語 ja
タイトル
タイトル ショウヒシャ クジョウ コウドウ ケンキュウ レビュー : スポーツ ショウヒシャ ケンキュウ エノ アラタナ シザ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A study on the consumer complaint behavior: research review : perspectives in sport consumer research
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 consumer satisfaction and dissatisfaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
キーワード
主題Scheme Other
主題 loyalty
キーワード
主題Scheme Other
主題 consumer complaint behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 word-of-mouth communication
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 中西, 純司

× 中西, 純司

WEKO 4894

ja 中西, 純司

ja-Kana ナカニシ, ジュンジ

en NAKANISHI, Junji


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to present several perspectives and subjects on the sport consumer research by reviewing a number of consumer researches in the field of consumer behavior and marketing. The conquest of several research subjects on the sport consumer will be able to contribute to expand the theory of sport management and / or sport marketing. The research method was used deductive method. Also, a number of consumer researches were reviewed from perspectives such as the description and analysis of "post-purchase consumer behavior", and were classified into two kinds of reseaches such as 1) the consumer satisfaction / dissatisfaction and 2) consumer complaint behavior. As a result, four future research subjects which were deduced from this research review are as follows: 1) the validity of applying Importance-Performance (I/P) analysis to sport consumer research should be examined; 2) The construction of a set of conceptual process model from sport consumer's satisfaction / dissatisfaction to complaint behavior and the validity of model should be empirically analyzed and verified; 3) The relationships among sport consumer's satisfaction / dissatisfaction toward selected sport services, the degree of consumer loyalty, and the influence of word-of-mouth communication should be analyzed; 4) The relationships among sport consumer's satisfaction / dissatisfaction after complaint behavior, the degree of consumer loyalty, and the influence of word-of-mouth communication should be analyzed and generalized.
書誌情報 福岡教育大学紀要. 第五分冊, 芸術・保健体育・家政科編
Bulletin of Fukuoka University of Education. Part V, Art, health and physical education, and home economics

巻 43, p. 55-70, 発行日 1994-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3243
出版者
出版者 福岡教育大学
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Ver.1 2023-06-19 12:25:45.197909
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