ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
  3. 第73号

発達障害幼児の課題遂行行動の促進 : ビデオセルフモデリングの適用

https://doi.org/10.34603/0000002488
https://doi.org/10.34603/0000002488
c9e5b3e2-0a7e-41a6-8d4e-a58a9fc28018
名前 / ファイル ライセンス アクション
73-4 73-4 (11).pdf (934 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-07
タイトル
タイトル 発達障害幼児の課題遂行行動の促進 : ビデオセルフモデリングの適用
言語 ja
タイトル
タイトル ハッタツ ショウガイ ヨウジ ノ カダイ スイコウ コウドウ ノ ソクシン : ビデオ セルフ モデリング ノ テキヨウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Facilitating On-Task Behavior of a Child with Developmental Disability Using Video Self-Modeling
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビデオセルフモデリング, 行動上の問題。 ポジティブな行動介入
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34603/0000002488
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 加藤, あおい

× 加藤, あおい

WEKO 11405

ja 加藤, あおい

ja-Kana カトウ, アオイ

en KATO, Aoi


Search repository
藤金, 倫徳

× 藤金, 倫徳

WEKO 4597

ja 藤金, 倫徳

ja-Kana フジカネ, ミチノリ

en FUJIKANE, Michinori


Search repository
氏間, 和仁

× 氏間, 和仁

WEKO 7221

ja 氏間, 和仁

ja-Kana ウジマ, カズヒト

en UJIMA, Kazuhito


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study examined the effects of Video Self-Modeling on facilitating on-task behavior of a child with developmental disability who often exhibited off-task behavior, such as throwing task materials, lying on the floor of the training room, and even throwing a chair the child was sitting on. A reversal design was employed in this study. Positive reinforcement (high touch and a token) was delivered for correct responding during the “A phase”. In addition to the treatment of the “A phase”, Video Self-Modeling was introduced during the “B phase”, where the video was shown to the child displaying only on-task behavior by himself without any off-task behavior. The results indicated that Video Self-Modeling was effective in enhancing on-task behavior. These findings were discussed in terms of positive behavior intervention for modifying problem behavior.
書誌情報 ja : 福岡教育大学紀要. 第四分冊, 教職科編
en : Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. Part IV, Education and psychology

号 73, p. 147-150, 発行日 2024-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0286-3235
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 福岡教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-07 00:29:40.508012
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3